3. Nothing Like a Sun byla myslím druhá Stingova sólovka, náročná rytmicky a vůbec prostě celej Sting. Na záchodech v hospodách jsme zpívali: Óó já jsem vetřelec, jsem legááální vetřelec, i'm an englishman atakdál... Tady jsem poprvé slyšel Hendrixovo Little Wing a dodnes mám z toho takový mrazení, že od té doby už vždycky originální Hendrixovu verzi odzívám. Největší kytarové sólo všech dob se nachází právě v téhle Stingově verzi a má ho na svědomí Hiram Bullock, jenž už není mezi námi.
4. Desku Synchronicity považuju za vrcholný The Police, mimochodem snad nejhorší název kapely vůbec. Trvalo mi, než jsem se srovnal s tím prapodivným suchým a tichým a nanicovatým zvukem bicích. Pustil jsem si záměrně nejdřív druhou stranu, protože začíná Every Breath You Take a já už měl o týhle skladbě načteno stohy. No, stohy, v Melodii vyšel tehdy článek o Stingovi... S odstupem času Stewart Copeland dobrý, skvělý, úžasný! O přestávkách jsme ve škole hrávali 4ručně na klavír King of Pain a tahle trojka písní spolu s Wrapped Around Your Finger a Tea in the Sahara, kterou album končí, je svým způsobem srovnatelná minimálně s koncem Abbey Road (a modří již vědí). Btw tuhle desku a ještě Born in the USA jsem si půjčil v knihovně na Ruské v roce 1987 za 3 Kčs na měsíc a nahrál je obě na kazetu TDK 90. Vešly se tam skoro celé...
5. Tunnel of Love je Springsteenova netypická deska. Sám Springsteen o ní mluvil jako o desce o muži doma, narozdíl od Born in the USA, která byla o muži v autě. Na obalu chlápek s kravatou, divím se, že mě to tehdy vůbec neodradilo. A jsem rád, protože takovýhle aranže a celkovej zvuk téhle desky je pro mě vzorem. Slyšel jsem pak něco z toho na koncertech a už to nebylo ono. Ale tenhle Springsteen se svým Tougher Than the Rest jak tam tak stojí rozkročenej a rozhodnutej, to je fakt něco. A lepší příběh a zpěv než ve Spare Parts si momentálně nevybavuju.
7. Ve věku čerstvě dosažených 12 let jsem se pod dojmem alba Emotion Barbry Streisand (a hlavně fotky na obalu) rozhodl napsat jí dopis (papírovej, žádnej email tehdy), ve kterém vynachválím její hlasový projev a vytříbený umělecký styl vůbec a zároveň ji požádám o ruku. Samozřejmě až dospěji a vystuduji. Zbývající čas jsem hodlal vyplnit opakovaným poslechem tohoto vinylově erotického skvostu. Ty jakoby pop songy jsou napsaný tak dobře a zvuk celý desky je tak DOBREJ a jsou tam kytarový pasáže, který bych do popu rozhodně nezařadil a jsou tak DOBRÝ a Barbra zpívá tak DOBŘE, že to bylo fakt dlouhý težký období a
9. Deep Purple In Rock ač má taky zajímavý obal, (parodii na nějaké mrtvé americké politiky, tuším) mě zaujala hlavně úplným začátkem. Podotýkám, že jsem ji poprvé pustil ještě na gramofonu (milé děti) a do smrti na to nezapomenu. To, co se dělo v pokoji během téhle Speed King overtury nejsem stavu popsat. Nepamatuju si to totiž. Ale tehdy jsem začal víc cvičit na kytaru a začaly mi růst dlooouhý vlasy... Zajímalo by mě, co se stalo se zvukem bicích na dalších Deep Purple deskách, kde ze syrového bušení zůstalo takové jenom nějaké cvak cvak a prsk prsk...
Je nabíledni, že těch desek by mohlo být mnohem víc, jako třeba Abbey Road, Led Zeppelin I., The Wall... O nich zas někdy příště.
Žádné komentáře:
Okomentovat