neděle 11. října 2015

Knihovny palmových listů

OMLUVA: všem svým bývalým žákům, které jsem nutil podivovat se nad mystériem knihoven palmových listů.

Čtete-li tento článek, pravděpodobně jste už o palmových listech slyšeli. Kdo ne, brzy si ještě pravděpodobněji vygooglí, že se jedná o jakási několik tisíc let stará proroctví o životech několika tisíců lidí, kteří žijí dnes. Proroctví poskytli a na plamové listy tehdy zaznamenali dávní proroci a jejich potomci je ve volných chvílích přepisují ze starých a rozpadajících se listů na palmové listy nové a nové. 


Celé to funguje tak, že odevzdáte otisk vašeho palce a na základě této identifikace je v knihovně nalezen váš list s vaším životopisem, datem vašeho narození a úmrtí, jmény rodinných příslušníků atd. Podnikavý chlapík před pár lety zorganizoval seminář a čtení z listů přímo v Praze a byl jsem to i já, kdo neodolal, zaplatil tučnou částku a nechal si vyložit svou minulost a budoucnost.


Odevzdal jsem otisk palce a za několik týdnů mi dorazil mail: ano, našli jsme váš list, přijďte na čtení. Byl jsem ohromen. Část pointy totiž spočívá v tom, že zdaleka ne všichni lidé mají na palmovém listě napsaný svůj život, nýbrž pouze ten, kdo se do knihovny dostane... Velké mystérium a velký nápor na duchovní ego, to dá rozum.


Celé se to odehrávalo v jedné pronajaté místnosti se stolem, dvěma židlemi a Skypem. Na monitoru se objevil velmi tmavý Ind a vzájemně jsme byli představeni. Nádí Palani - tak se jmenoval - je jedním z čtečů/vykladačů proroctví z palmových listů. Proroctví totiž není zapsáno jen tak halabala, brž se k němu musí přistoupit kreativně a je úkolem nádího vytvořit ze zápisu směroplatné informace.


Před samotným čtením ještě probíhá tzv. matching, několik osobních otázek na tělo, jenž mají všechny strany ujistit, že jde opravdu o váš palmový list. Jedná se o otázky typu: první písmeno křestního jména matky, třetí písmeno křestního jména otce, vaše datum narození, počet sourozenců, počet mimomanželských vztahů(!) apod. Byl jsem vyzván k sepsání rodinných nacionálií na papír, jak mi bylo řečeno, "aby to šlo rychleji" a následně se vzdálit... Pokud všechno sedí, nádí jde sestavit sdělení. 


To mu zabere pár hodin, to víte - Indie. Když je nádí hotov, začíná čtení/výklad. 


V první části se dovíte jak se jmenujete, kdy jste se narodil a jak se jmenují vaši rodiče, vaši sourozenci, vaše manželka a děti. Tedy vše, co jsem předtím již uvedl písemně. Nicméně ve spirituálním ajfru, ve kterém jsem se nacházel (wow! někdo napsal můj život dááávno před tím, než jsem se narodil, to musím být někdo opravdu výjimečný), můj mozek tuto prostou skutečnost zcela odsunul. Bohužel se tak shoduji se zkušenostmi dalších lidí.


Dále je vám sděleno místo a čas vašeho posledního zrození/inkarnace, jenž má největší vliv na váš život současný. Můj byl v Lemurii, působil jsem jako božský muzikus, jemuž to ovšem zásadně kulhalo na poli rodinných vztahů. To vše pomocí příšerné angličtiny s těžkým indickým přízvukem. Pro někoho, kdo není na tento přízvuk zvyklý se jedná o zcela nový jazyk. Rád jsem si tedy připlatil za tlumočení. (Budiž přičteno ku prospěchu, že jsem celý proces mohl zároveň nahrávat a postupně odhalovat další a další trestuhodné nepřesnosti v překladu.)


Následující část výkladu se skládá z popisu vašeho současného života, kvality práce, vztahů, vlohů a talentů. Dle nádího bylo v mém životě všechno "just fine" a "perfect". Vztah s manželkou, dětmi, rodiči, spolupracovníky. Až jsem se trochu nudil. (Ona to pak v reálu rozhodně žádná nuda nebyla, všechno mělo teprve přijít). Následovalo datum narození a pohlaví dalšího dítěte, časový rámec změny zaměstnání a čas mé smrti. 


Ve druhé části pak vybyl prostor na mé otázky, týkající se zejména budoucích rozhodnutí stran práce, investic a zdraví. Drtivá většina odpovědí, pokud nebyla vyloženě vyhýbavá, zněla "if you want" nebo "až za dva/tři/čtyři roky", kdy skončí tvé neúspěšné období. Zpětně viděno a kulantně řečeno, to "divočejší období" mě tehdy teprve čekalo.


Celkově konstatuji, že veškerá předpověď budoucnosti se naprosto neshoduje. Čtení svého palmového listu podstoupila i má žena se stejným závěrem. Práci jsem kupříkladu opustil o dvacet let dříve, avízovaná dcera bude nakonec syn a pevně doufám, že i vpravdě požehnané délky mého života (78 let) nakonec nedosáhnu.


Nedávno mi přišel mail od onoho chlapíka, jež má v Čechách na čtení z palmových listů monopol, ve kterém mne informuje, že se chystá i kniha. Byl by tudíž vděčný za mou zkušenost. Popravdě jsem mu co nejuctivěji napsal, že buď se stal stejně jako já obětí šalby osudu nebo je sám podvodník. A že svou zkušenost zveřejním jinde. Jeho odpověď byla také uctivá, bohužel jsem jí nerozuměl. Psal o perné práci a práci s egem, duší a rozumem, o darech a planetárních vlivech a samozřejmosti obřadů ve spolupráci s brahmíny. Před deseti lety bych tomu rozuměl ještě méně, byl bych však neodolatelně přitahován mocnou magií těchto slov.


Pikoška na závěr: již jednou jsem se jal smolit podobné prohlášení a během psaní, stejně jako při psaní tohoto článku, vyletěly pojistky. Tentokrát jsem však tomuto varování sluchu nedopřál, v naší městské knihovně se totiž bude zanedlouho konat přednáška o mystériích knihoven palmových listů...



Žádné komentáře:

Okomentovat

FB